Millennials als gasten in jouw horecazaak: zo haal je ze binnen!

Door Petra

De Millennials, jongeren tussen de 18 en 36 jaar, gaan het vaakst uiteten. 29 procent van deze Generatie Y mét digitale mindset eet minstens 1 keer per week buiten de deur en 1/3 laat minstens 1 keer per maand eten thuisbezorgen (FoodService Instituut Nederland). Maar hoe bereik je ze en zorg je dat ze bij jóu reserveren én komen eten? Wij geven je 10 tips.

 

 

1. #beleving

Sfeer en beleving staan op nummer 1. Eten is allang niet meer ‘gewoon voedsel’, maar een lifestyle. Bijna de helft van de Millennials noemt zich een foodie. Millennials begeven zich graag in een omgeving waar ze zich thuisvoelen, een third place waar ze kunnen socializen. Je prikkelt millennials door van jouw horecazaak een toegankelijke en comfortabele plek te maken waar ze gemakkelijk mensen kunnen ontmoeten.

 

2. Speel in op de online behoefte

Een volle smartphone batterij en WIFI zijn voor de millennial een primaire levensbehoefte geworden. Zorgt dus dat je in deze online behoefte voorziet door wachtwoorden toegankelijk te maken en deze openbaar te communiceren. Óf presenteer het menu op tablets in plaats van menukaarten en laat klanten betalen met hun smartphone.

 

3. Je eigen online presence

Wil je constante online aanwezigheid van jouw restaurant, bar of lunchroom, zorg dat jouw eigen online kanalen, je website en social media kanalen, picobello in orde zijn. Natuurlijk moeten je gasten eenvoudig en snel kunnen reserveren via je website en Facebook-pagina. Zorg dat je website responsive is voor smartphones én dat het menu online te bekijken is.

 

4. In het oog springend interieur

De selfie generatie gaat niet alleen een vorkje prikken voor het eten, maar om online te socializen. Eten staat voor entertainment en zelfexpressie. Het delen van leuke foto’s van horecazaken met een opvallend interieur hoort daar absoluut bij en daarom gaan de jongeren op zoek naar unieke locaties, zoals hieronder Sticky Fingers, met opvallende decoraties en wandbekleding.

 

 

5. Eten in groepen

Millennials kiezen eerder voor grote groepen tafels om met andere gasten aan te zitten. Naar een restaurant gaan is voor de Millennials een sociale gebeurtenis, om nieuwe mensen te ontmoeten. Where is a crowd, there is a lot of fun.

 

6. Kleinere maaltijden

De traditionele tijdsmomenten van ontbijt, lunch en diner, daar geeft Generatie Y niks om. Zij eten het liefst 4 kleinere maaltijden op een dag op non-traditionele tijdsmomenten. Ontbijten en lunchen doen zij sowieso vaker uit dan thuis in vergelijking met andere generaties. Eten kopen ze overal, net zo goed in de supermarkt als hip restaurant of ‘blurring’ tussenvorm.

 

7. Foodstagram: creatief en fotogeniek eten

Kenmerkend voor Millenials is dat ze graag nieuwe dingen proberen en van creatieve concepten houden. Speel daarom met je menukaart en geef gerechten een creatieve twist. Denk bijvoorbeeld aan kleurrijke poke bowls, opvallende freakshakes en innoverende cocktails. Voor je het weet, gaan jouw homemade producten viral en is een nieuwe hype geboren.

 

8. Verschillende porties

Generatie Y experimenteert graag met nieuwe creaties en unieke smaken. Biedt kleine, medium en grote porties zodat gasten de kans krijgen om verschillende maaltijden te proberen én kunnen combineren.

 

 

9. Een kijkje in de keuken

De Millennials maken bewuste keuzes en zijn bijzonder geïnteresseerd in het verhaal achter hun maaltijd. Zo willen ze graag weten waar de producten vandaan komen en hoe het bereid wordt. Een ideale manier om ze letterlijk een kijkje in de keuken te geven is door middel van een open keuken in je restaurant. Een open keuken staat voor openheid en transparantie.

 

10. Flexibel en betaalbaar

Last minute beslissen wat en waar ze willen eten, typisch voor de Millennials. En mag het allemaal best gemakkelijk zijn. Als geen ander heeft deze generatie toegang tot de digitale wereld en verwacht snel en tegen een betaalbare prijs een stomende maaltijd aan tafel. De grote fastfoodketens zijn passé maar nieuwe vormen van fastfood zoals hotdog bars en salad bars trending. Gemiddeld geeft Generatie Y zo’n €19,42 euro uit aan een maaltijd.

 

Inspelen op de digital-minded Millennials met de websitewidget van booq Tafelreservering?

Neem gerust contact met ons op voor de mogelijkheden.