Beperk je ‘no shows’ met een online reserveersysteem

Door Jan Maarten

Voor restaurants is een reserveersysteem één van de belangrijkste hulpmiddelen om je zaak constant vol te krijgen en je omzet te verhogen. Daarnaast kan een online reserveersysteem je helpen om beschikbaarheid op kritische momenten te garanderen, zoals in het geval van een ‘no show’. Een no show staat bekend als een klant een reservering maakt en vervolgens, zonder je op de hoogte te brengen, niet op komt dagen.

No shows kunnen het verschil zijn tussen winst en verlies. Als je elke dag het beste uit je restaurant wil halen, hoe vervelend is het dan wanneer mensen die een tafel hebben gereserveerd, niet op komen dagen en jij ‘nee’ moet zeggen tegen anderen? Uit onderzoek van Misset Horeca blijkt dat gemiddeld 9 gasten per maand zonder bericht wegblijven. Een reserveersysteem kan je helpen om no shows te beperken en het tafeltje dat net is vrijgekomen, nog snel even aan te bieden.

 

Het verzenden van een automatische bevestiging

Als je een reservering plaatst, kan het natuurlijk gebeuren dat je deze later vergeet. Met booq Tafelreservering heb je de ruimte om je online reserveerproces helemaal naar wens in te richten. Zo richt je een bevestigingsmail in je eigen huisstijl eenvoudig in. Met één druk op de knop herinner je gasten aan de reservering en kan je voorkomen dat ze niet komen opdagen.

 

Snel schakelen

Het reserveringssysteem booq Tafelreservering houdt realtime wijzigingen bij. Vertrekt een gast eerder dan verwacht, dan geef je dit in het systeem aan, waardoor de tafel automatisch in de agenda beschikbaar wordt. Zo kan je de tafel die is vrijgekomen snel weer aanbieden en de doorloop bevorderen.

 

Wil je meer weten over booq Tafelreservering en de features?

Neem gerust contact met ons op als je nog vragen hebt.